söndag 20 augusti 2017

Härligt med kreativitet!

Om jag kan och om jag får möjlighet ger jag mig gärna iväg på mindre träffar över dagen. Igår var en sådan dag och jag njuter varje minut jag är iväg. Att få vara egoistisk för en hel dag, skapa det som faller mig in är helt underbart. Det enda som är svårt och det vet ju alla som ger sig iväg - är vad ska jag packa med mig? Jag försöker tänka projekt när jag beger mig iväg. Denna dagen gick åt att prova en del olika embossing folders som kommit hem och även en clearstamp. Embossingfoldernas förpackning är ganska tråkig och ibland måste man helt enkelt bara se det i verkligheten för att bländas av vart och ens enligt mitt tycke skönhet.

Först ut provade jag en söt liten clearstamp som heter Birdnest och som är från Nellie Snellen.. I min värld som just nu inriktar sig på jul fick jag det till att det var domherrar på stämplen. Där är ett litet fågelbo som jag dolde med en liten rosett.

 
 
 
 
 
 
Sen över till de provade embossingfoldrarna!
 
Först ut, embossingfolder från Nellie Snellen med snöflingor.
 
 
 
Viss skillnad eller hur?
till detta kortet använde jag Nellie Snellen embossingpulver silver -->
 
Nästa embossingfolder är också från Nellie Snellen och har en krans av
julstjärnor och rosetter.
 
 
 
 
Även här stor skillnad eller hur?
 
 
 
Nästa som jag provade var Nellie Snellen - Christmas bell.
 
 
 
 
och den sista jag hann med var
Embossingfolder Christmas Candle, även den från Nellie Snellen.
 
 
 
 
och jag använde även embossingfoldern med prickar..
 
 
 Pärlband, god jul rak och silvrigt embossingpulver även på denna.
 
 
Hoppas jag kunnat inspirera och blända er
lite och att jag lyckas rycka er med in i embossingfoldrarnas
förtrollade värld.
 
Over and out.
 
Anna-lena
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar