torsdag 21 maj 2015

Nytt bygge i wellpapp.

Vad som är och vad som brukligt kallas wellpapp - därom tvistar de lärde. Jag har fått frågan många gånger - Hur får du det så slätt? Många har trott att det är den där vågiga wellen som man ibland ser på varuhus som jag byggt av. Ack nej mina vänner! Jag sliter itu varenda kartong som kommer hem här och bygger av. Wellpapplådor, wellpappkartong - kalla det vad du vill.

Jag planerar för fullt just nu både kurser och träffar inför hösten, så är du sugen och intresserad går det bra att maila mig om du är intresserad och vill stå med på min intresselista. Att bygga i wellpapp är inte svårt, det krävs egentligen bara en bra kniv, skärmatta, stållinjal och lite huvudräkning.

Jag har länge velat bygga något med en riktig låda i, men sanningen och säga - Jag har inte lyckats särskilt bra. Skevt o felräknat, har slutat i cylinderarkivet (papperskorgen). Hur som helst så gav jag mig attan på att nu skulle jag lyckas och igår kväll skred jag till verket.

 
Shoppen är full av allehanda ting att limma på i metall:
 
i övrigt bara svart CS och wellpapp
 
Allt för denna gång!
//Anna-Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar