tisdag 16 december 2014

Jul/vinterkort

Ett julkort i blått. Eller kanske bara ett vinterkort? Döm själv.

Men jag har iallafall använt en julpoststämpel här längst upp. Den är stämplad med färgen "smokey grey" istället för svart, som jag ibland tycker blir lite "hårt".

Tre fina halvpärlor i hjärteform fick dekorera kortet också.

Kortets insida. Jag skulle skicka en stämpel till en tjej och här har jag gjort en ficka på insidan, precis lagom till stämpeln. Jag stansade ut en hål i mitten, så att den syns och det blev som en dekoration i sej själv.

Runt hålet limmade jag små halvpärlor på tråd. Enkelt och smidigt att jobba med. Den lilla bit jag hade var för kort för att räcka runt riktigt, så längst ner "skarvade" jag med en blomma och det blev ju hur fint som helst! *S*

God Jul-texten är utstansad med denna die.


På baksidan finner man förstås min personliga stämpel och här jag jag maskat i en bit av motivet från framsidan igen.

Ha en bra dag!
//Cornelia

3 kommentarer:

  1. Beautiful!
    Thank you for sharing with us, throughout the year, their talent and their creativity.
    Merry Christmas!

    SvaraRadera
  2. Hvor er det et herligt kort.

    SvaraRadera