lördag 8 november 2014

Brevkorg till tråkiga räkningar eller till julkorten!


Du behöver:
Chipboard, eller någon annan tjock kartong/wellpapp.

Så här var mina mått till julkort. (ska du göra en till räkningar gör den 22 cm bred!)

1 st 20 x 16 cm - Bakstycke
1 st 20 x 11 cm - Framstycke
1 st 20 x 6 cm  - Botten
2 st 6 x 11 cm + kartongen/chipboarden/wellpappens tjocklek. I detta fallet var min kartong 2,5 mm tjock. Alltså skar jag mina sidostycken 11,25 cm höga.

Chalka alla kanter. Klä alla sidor med mönsterpapper. Jag släppte ca 0,5 cm från kanten.

Börja med att ta fram botten plattan. På den limmar du fast bakstycket. På bottenplattan ej utanpå!
Därefter limmar du på framstycket på bottenplattan ej utanpå!
Sist limmar du på sidostyckena som läggs utanpå. Inte emellan fram o bakstycke.

Limma på tassar och dekorationer.





Ha en fortsatt fin vecka!

//Anna-Lena



2 kommentarer: