onsdag 1 oktober 2014

Grattis i blått

Blå är en svår färg, tycker jag, men här har jag ändå försökt mej på ett kort i dessa nyanser. Det är till min faster som fyller 75.

 Jag har gjort kortet på den här ledden, så att det kan ställas upp.

Faster är mycket intresserad av sin trädgård, så dessa små redskap passar bra som dekoration. Jag har lagt till en söt liten pytteflaska också, som jag fyllt med blått kakströssel. Tagen är utskriven med datorns hjälp.

Det gulliga lilla hjärtat har jag hängt i rosens stjälk, som jag virat fast på undersidan och sedan knipsat av "överflödet" på.

Halvpärlor på tråd är enkelt att jobba med och ger ett lite exklusivt utseende på ett kort, tycker jag. Blommor finner du naturligtvis också i butiken!

Texten på insidans övre del hittar du HÄR medan texterna på den nedre delen är ur mina egna gömmor.

Baksidan dekoreras av min personliga raggsockastämpel tillsammans med texten Roligare än ett mail.

Ha en fortsatt fin vecka!


2 kommentarer:

  1. Oj vilket fint kort du har gjort :) Jag är också på jakt efter några små gulliga trädgårdsredskap. Var hittade du dina???
    Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trädgårdsredskapen har jag köpt på CCHobby.
      Tack för din goa kommentar, Eva!

      Radera