måndag 8 september 2014

Grattis i gult

Ett grattiskort där jag utgick ifrån att motivet drar litegrann åt gult och lät dekorationerna gå i samma nyans. Gult är inte fult!

Att stoppa in halvpärlor lite här och där bland blommorna är något som jag ofta gör. Det fyller ut och ser fint ut, tycker jag.

Den lilla glasflaskan fyllde jag med gult pärlsocker, som jag hittat i kakdekorationshyllan i nån affär.

På insidan fick en biljettstämpel önska mottagaren grattis på födelsedagen. Längst till höger har jag använt en bit av den där remsan på ett mönsterpapper. Ni vet, den där det står producent och namn... ibland är de väldigt dekorativa, som den här.

Även denna skylt är från en sådan remsa, just det här trämönstrade pappret faktiskt. Att det råkade heta just som tjejen som ska få kortet tyckte jag var ett sådant kul sammanträffande att den bara måste få vara med här.

Halvpärlor igen... fina, eller hur?!

Kortets baksida i helt vanlig stil. Min personliga raggsockastämpel har fått sällskap av samma grattisbiljett som på insidan.

Ha en scrappig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar