måndag 9 juni 2014

Med fina studentpapper

Hos Rox Stamps kan du köpa de allra ljuvligaste studentpapper man kan tänka sej och här har jag använt dem till ett par ganska så klassiska studentkort.

Pappret är så fint att jag inte vill dekorera för mycket, för jag vill verkligen att det ska synas!

Så det blev bara lite blågula band och en yttepytteliten glasflaska tillsammans med några blommor.

En vacker text är aldrig fel och den här till vänster har jag stämplat direkt på mönsterpappret.

Till höger har jag stansat ut "Grattis till Studenten" med den här dien. Snabbt och lätt gör man sig en textdekoration som ser både elegant och påkostad ut! Och den kan användas gång på gång på gång... en klok investering!

Att tjejen gillar fotboll syns tydligt här.

Ett killigare kort i något stramare stil. Samma die igen.

På insidan har jag skrivit ner en del fakta om mottagaren på dataskärmen. Han är även intresserad av datorer, nämligen, så jag tyckte det passade bra. Till höger har jag använt en "vanlig" grattisstämpel, som du hittar HÄR. Den är numera en aning modifierad och har fått en snygg swirl också.

På baksidan har jag maskat in studenterna i min personliga raggsockastämpel. Det är såklart lite pyssel med det, färglägga och så, men ger ett så fint helhetsintryck, tycker jag. Om du tycker att det är för besvärligt, så finns det massor med personliga stämplar i butiken, som är "färdiga" precis som de är. 

Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar