lördag 8 februari 2014

Hidden message card




Ett kort till en blivande tonåring som ska få en shoppingresa i present. Stämpeln har jag köpt begagnad för längesedan, men jag tror faktiskt inte att den kommit till användning förrän nu, men här blir den perfekt, tycker jag.

Grattistexten är utstansad med en die från ROX. Du hittar den HÄR.


På tagen kan man läsa mottagarens namn, men beställaren har önskat att jag suddar lite, för kortet är inte överlämnat ännu.

Charmsen är pricken över i, särskilt den lilla handväskan, som jag tyvärr inte hittar i butiken just nu. Hjärtan i olika former hittar du däremot i butiken.

Motivet sitter monterat på en banderoll som tas av när kortet ska öppnas.


Sedan viker man ut det och då ser det ut såhär. Textstämplar ur mina egna gömmor utom den nere till höger, som du hittar HÄR.


Det som händer sen är svårt att förklara i ord, men man viker liksom ihop kortet igen och så delar man det och öppnar "på mitten" och då kommer en ny text fram. Den är stämplad med magnetstämpelbokstäver och ger en vink om vad själva födelsedagspresenten består av. Kul, eller hur?!

 
 Baksidan. Plats att skriva sin hälsning under "Hurra" utstansat med samma die som grattistexten på framsidan. Längst ner min personliga raggsockastämpel och i den en bit av en biljettstämpel inmaskad.

Ett roligt kort att göra, att ge och att få!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar