torsdag 27 februari 2014

En bokbox

Hej Alla ROX-diggare. Idag bloggar jag en "bok" som jag tillverkat av 2,4mm chipboard (finns i ROXstamps lagerbutik) som stomme och sen bokbladen är av vikt papper.

På chipborden har jag även skurit till remsor av chipboard och klistrat på som en ram på både fram och baksida. Helt fantastiskt att jobba med detta material.





I ROXshopen hittar du gardeniornalila rosorpärlspröt och de underbara handtagen. Handtaget och nyckeln har jag målat med lite gesso.


Mellan bakstycket och framstycket har jag skurit till 1/2" tjocka remsor som jag limmat fast på klot (klot är ett "tygpapper" som man använder när man gör böcker) med chipboard som distanser. Detta för att man ska kunna böja/runda till utan att det spricker.  På bilden nedan är det klot som är målat vitt med gesso. Detta bygger lite högre, så när jag skulle klä insidan valde jag att bara klä fram till detta. För att få en jämn och fin kant/övergång.




På undersidan har jag valt att sätta dit mini (xs) fötter, för att få upp den lite. Känns genast exklusivare.


Naturligtvis har jag stämplat med min alldeles egengjorda (med stor hjälp av Anna-Lena) stämpel. Ni vet väl om att man kan göra stämplar med egen design hos Anna-Lena på ROXstamps. Jag ville ha min som en poststämpel, som ingen annan har :)


Nu är det bara att hoppas att den nya ägaren bil lika glad för denna som jag är. 
Ha en underbar dag, Kram DT-Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar