tisdag 25 februari 2014

Biljetter

Biljetter med text är något av ROX Stamp's specialitet och jag tycker att de passar bra lite varstans på vilket kort som helst, men allra, allra bäst kommer de nog till sin rätt på kort med resetema.

Jag fick en beställning på ett stort kort med London-tema. Stort skulle det vara för att givarna var många och skulle få plats att skriva sina namn i kortet.

Kortet fick bli ett hidden message card och du kommer snart att se varför det kallas just så.

 Här har jag stoppat in en grattisbiljett strax ovanför resväskorna.

Motivet och flaggan är monterat på en banderoll som tas av när man ska öppna kortet. Biljetten sitter kvar på själva kortet.

 Insidan med stort skrivutrymme. Till vänster har jag använt en grattisstämpel...

 ... och nere till höger två biljettstämplar igen.

Och här försöker jag illustrera varför kortet heter just "hidden message"... för man kan hitta två dolda sidor här, där man kan ha ett hemligt meddelande om man vill. Jag har dock valt att, enligt beställarens önskemål, ha en massa Londonbilder här. När man viker ut innersta innerdelen på kortet så "försvinner" den första insidan in i kortet och syns inte alls. Nästan lite magi över det hela! *S*

På kortets baksida har jag som vanligt placerat min personliga raggsockastämpel.

Ha en skön vårdag! Här i Norrland är det faktiskt som vår idag, fastän vi bara är i februari ännu. Solen skiner, snön smälter och fåglarna kvittrar som tokiga! Härligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar