lördag 4 januari 2014

Julen ska ut

Då är det dags att plocka ner julen i det Wibergska hemmet. Strax innan nyår så träffade jag Karolina "Cinafina" på Pysseltagen och hon visade sina projekt. Jag frågade snällt om det var ok att göra min tolkning, och Karolina gav sitt samtycke. Tack <3


Jag har tagit 2 julgranskulor (mellanstorlek) och målat silvriga (Martha stewarts akrylfärg). Gjort en lådbotten som är 1,5" runt om och på höjde, innan jag satte ihop den så klädde jag den med aluminiumtejp och torrembossade den, för att få fram mönstret.

När detta var torrt påbörjades projektet att montera i hop dem. Jag använde mig av kedjor och ringar.




Till dekoration har jag använt bl.a kugghjul, knappar och delar från jeans och byx knappar/nitar.

I korgen har jag byggt en lös bänk av chipboard, som jag fäst lite blommor på. Det är bara att lyft ut bänken och sätta in något annat i korgen.

Man kan ju tex göra tre stycken och hänga som mobil i ett barnrum, med små nallar i korgen och en helt annan kuldekoration. Det finns ju krossbara kulor.


Trevlig helg alla ROXstampare // Malin

1 kommentar:

  1. Haha jättehäftigt Malin... önskar jag hade din fantasi

    SvaraRadera