söndag 22 december 2013

Plånbokskort till en "fjortis"

Äldsta barnbarnet fyller 14 år idag och han ska bland annat få ett presentkort av den typen som är som ett kreditkort i plast. Och vad passar då bättre än att lägga det i en "plånbok" gjord av papper?!

Plånboken hålls samman av en banderoll och på den har jag satt denna snygga metallcharm med texten "handmade".

När man viker ut plånboken ser den ut såhär. De små trä"pluttarna" till höger är nån sorts kartmärken, som används vid geocaching och det är ett av killens största intressen.

Så viker man upp fliken i mitten och drar upp tags och kort och då ser det ut på det här viset.

Till vänster en tag med den fina texten om Magi och om att tro på sig själv.

Sen fick jag en idé om ett "fjortis-kort" och den som jag känner som är absolut mest haj på det här med datorer, det är Anna-Lena som driver hela ROX Stamps... jag frågade om hon kunde göra något åt mej... och vips! så hade jag detta superläckra kort i min mailbox, skrev ut det och plastade in det.

Återigen, tack för hjälpen, Anna-Lena! Jag är jättejättejättenöjd!

På banderollen på kortets ut/baksida finner man min personliga raggsockastämpel och i mitten har jag placerat "fjorton" i form av utstansade siffror.

Ta det lugnt i julstressen - du hinner! Och det blir jul... oavsett!


1 kommentar:

  1. Så underbart, älskar det. Coolt med körkortet ;), kram Malin W

    SvaraRadera