söndag 1 december 2013

Kort och kalender

Jag har gjort en adventskalender till mina kolleger på jobbet. Jag brukar göra det varje år, alltid trevligt med lite små överraskningar och guldkant på tillvaron! Och eftersom vi sover på mitt jobb är det kul med en liten grej till den som jobbat natten. I år blev det en enkel variant med pepparkakor (bild på själva kalendern längre ner).

Till kalendern ville jag ha ett kort och det blev det här.

Kortet är igen gjort på den här ledden, så att det kan ställas (även om jag sedan hängde upp det).

Från ROX kommer den härliga stämpeln Julord som jag stämplade direkt på mönsterpappret, tvärs över alltihop, och embossade i rött. En fin effekt blev det, tycker jag.

Även de röda halvpärlorna på tråd hittar du i butiken. Mycket enkla att limma dit med perfekt avstånd mellan pärlorna. Smidigt!

God Jul är utstansat med den här lilla dien och så kladdade jag lite med en vit penna på den, så att det skulle likna snö.

På kortets insida har jag bara limmat en lång, rimmad text.

Och på baksidan hittar man i vanlig stil min personliga raggsockastämpel med en bit av motivet från framsidan igen.

 Själva kalendern består av ett snöre med pepparkakor i cellofanpåsar.

Påsarna har jag hängt upp med söta klädnypor med hjärtan. På påsarna har jag limmat utstansade siffror. Enkelt, men ganska fint, tycker jag själv!

Önskar er alla en riktigt härlig adventstid!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar