lördag 14 december 2013

En liten byrå

Hej alla ROXstamps bloggbesökare!
Idag tänkte jag visa er mitt "himma"bygge. Ni vet, skära och limma chipboard-projekt. Allt började med att jag hittade otroligt vackra Handtag på ROXstamps. Så jag har valt att utgå från dessa tre läckerbitarna.

 
Fötterna som "byrån" står på finns i olika modeller och storlekar i shopen, de jag har använt hittar du här. Man vill ju att det ska se snyggt ut :)
 

Bilderna som står ovanpå är vändbara och idag klämde jag till med en bildmålarna bland Tildorna.



Jag har valt att ha en enkel dekoration, så det blev lite blommor, bl.a från ROXstamps sortiment och liljekonvaljerna som jag själv har gjort (finns beskrivning på min blogg). Charmsen ger ett enkelt men tydligt budskap.



 
Det är så himla kul att bygga med chipboard, har du inte testat så är det bara att göra det nu.Igår var jag och Anna-Lena i Malmö och där investerade vi bl.a i större chipboard ark. Jag hoppas att man inom snar framtid kan hitta detta i shopen, det är enkelt, roligt och allt du behöver är: kniv, skärmatta, linjal, penna, fantasi och lim är allt du behöver till stommen.
Denna byrå gjorde jag utan mall (lådorna är 7*15cm och ca 4cm höga), men Olle kom och ville ha hjälp med ett jätteprojekt, så då blev det till att göra en ritning. Så vi får se om han bloggar den under 2014.   Trevlig helg :)

1 kommentar: