onsdag 31 juli 2013

Pyramidkort

Idag fyller en god vän 70 år och jag har skickat henne detta pyramidkort, som jag hoppas att posten levererar just idag och inte dröjer nåt extra med!

Den här damen är trädgårdsintresserad så jag dekorerade med mycket blommor och så ett par trädgårdsredskap. Hon är också en mästare på att skapa de mest fantastiska kreationer i tyg, lapptäckesteknik... så det saxmönstrade pappret blev perfekt.

 En pyramid har ju fyra sidor och här får ni se den ur en annan vinkel.

 På baksidan hittar man en klocka, som får symbolisera tiden som går...

... och här har jag använt remsan på kanten av pappret. "Sew much more" står det på den och det passar ju precis! *S*

 På pinnen, som håller ihop kortet, har jag hängt en supersnygg sax på ena sidan...

... och en pillerburk mot onda fötter på den andra. Eftersom mottagaren är en ivrig, och skicklig, fotograf, så hänger här även en kamera.

Här är småprylarna i lite mera närbild.

"Locket" uppifrån.

 Att blogga är också det ett intresse, så här på toppen bland blomstren har jag placerat en liten laptop.

 När man drar ut pinnen och lyfter av "locket" fäller kortet ut sig såhär.

 Och här har jag valt en del fina texter, som jag stämplat med brun dyna.

 På undersidan hittar man min personliga raggsockastämpel.

ALLA stämplar och charms finner du i ROX-butiken! Kila in där, så får du säkert några nya favoriter, du också!

Ha en bra dag!



2 kommentarer: