måndag 1 juli 2013

Chokladkort med ny stämpel

Jag behövde ett tack-kort och kombinerade det med en skissutmaning hos norska scrapping.no. Den lilla söta textstämpeln blev perfekt på framsidan och fågelbur-charms är jag ganska svag för. Du hittar flera varianter av fågelburar i butiken. Även en liten rad med halvpärlor på tråd finns med här på kortets framsida. Och behöver du fylla på förrådet av rosor, så har du mycket att välja mellan i blomkategorin.

 Här syns fågelburen lite tydligare. Notera gärna också hur fint det blir när man stämplar i brunt istället för svart.

 Jag har monterat ovalen med texten och fågelburen på 3D-kuddar och på så sätt skapat lite djup i kortet.

På insidan hittar man en kul och vacker text om choklad. Fönstret till höger, som visar själva chokladkakan, har fått en ram av halvpärlor på tråd. Mycket lättarbetat, just eftersom de sitter monterade på tråd... bara att limma en sträng runt fönstret (som för övrigt är av vanlig OH-plast) och så lägga dit pärlbandet. Snabbt och smidigt.


När jag konstruerar ett sådant här kort "bygger" jag först en ask, lagom stor till chokladkakan och skär sen till en framsida, som limmas på i ryggen. Det är ganska enkelt och man kan göra lagom stora kort till vilken sorts chokladkaka som helst.

Och HÄR har vi nu en av de sprillans nya stämplarna från ROX - en härlig text om de magiska små ögonblicken som lyser upp vardagen. Jag bara älskar den!

Sen... självklart... min personliga raggsockastämpel. I den hittar du den här gången en liten textstämpel ur mina egna gömmor.

 Ha en skön sommardag!

2 kommentarer: