lördag 8 juni 2013

Dopkort

Visst kan man frossa i pasteller och sockersött när man gör kort till nyfödda och, som här, dopkort. Men ofta känner jag mej så innerligt trött på just det och vill göra något annat, något som sticker ut lite mer. På så sätt kom just detta dopkort till. Lite tuffare, men ändå lite gulligt med den söta, vita nallen och den vackra skeden, som jag tycker passar så bra just till dop.

Tagsen kan man förstås dra upp och på den ena står det "På dopdagen" och på den andra dagens datum, 8 juni, för lille William döps just precis idag.

 Kortet kan ställas och ser ut såhär från sidan.

 Kortets insida...

 ...har den underbara texten Jag önskar dig inte guld...

 ... och på baksidan har jag maskat in en del av denna biljett i min personliga raggsockastämpel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar