måndag 6 maj 2013

Kort och resväska

Idag visar jag ett trishutter card med tillhörande resväska. Det är till en dam som fyllt 60 och som ska åka till Thailand med barn och barnbarn i juni och det är de som har beställt detta av mej. Rosa eller orange skulle det vara och så fick jag en bunt med foton och sedan fria händer.

Orange är ingen färg som jag äger särskilt många papper i... så rosa fick det bli.

Resväskan har jag gjort själv helt från grunden och så klätt den på ut- och insida. Utsidan fick ett läckert silvrigt papper. En grattisbiljett är aldrig fel, särskilt inte om man fyller år! *S*


När man öppnar väskan ser den ut såhär. Stämpeln i locket är min egen...


... men när man lyfter ut innehållet ser man en ROX-stämpel med skön text. Ta dig tid att göra ingenting är väl en underbar uppmaning?!


Innehållet i resväskan är ett album, som hålls samman med hjälp av en banderoll. Livet består av både stora och små ögonblick... heter stämpeln jag använt här.


Ganska tjockt är det, albumet...


... och ganska långt blir det när man vecklar ut det. Det är enkelt konstruerat med dragspelsvikning. Även inuti albumet har jag på vissa sidor använt en del fina textstämplar från ROX.

Kortet är av trishutter-modell. Du har väl sett att du kan få din alldeles egen biljettstämpel tillverkad hos ROX?! Här har jag en med den passande texten "Thailand tur & retur".


Visst är den fin!!


När man vecklar ut kortet ser det ut såhär.

Och här ser man ett gäng ROX-iga stämplar. En biljett till, en poststämpel och en kul text. Hos ROX finns stämplar för alla ändamål, verkligen.

I min personliga raggsockastämpel på baksidan har jag maskat in en bit av ytterligare en biljettstämpel. Passar perfekt i storlek, som synes.

Ha en bra dag!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar