måndag 11 mars 2013

You are my cup of tea

Jag satt och sorterade mina charms från ROX. Det har blivit "några stycken" så jag har köpt mej en ny förvaringsväska, en sån där som är tänkt för skruvar och muttrar och sånt. Hur som helst.. jag hittade den här söta charmen i form av en tekanna och tänkte att "DEN vill jag ha med på mitt kort!". Saken var nämligen den att jag tänkte vara med i en utmaning, där reglerna var enkla: Du ska ha med minst tio dekorationer på ditt kort.

Sagt och gjort. Jag utgick från denna tekanna och vad blev det då?


Jo, det blev en tekopp, minsann *ler* Med en tepåse nerstucken i en skåra vid koppens kant.

Texten lyder "You are my cup of tea" som ju betyder ungefär "Du är min typ". Jag har skrivit ut den med datorns hjälp.

På blommorna har jag lagt lite Pearl Maker, som jag tycker ger dem ett lite porslinsliknande utseende. Det syns dock inte alls på bilden.

En liten sked ligger på fatet. De finns i olika varianter i butiken och passar fint som dekoration både här och t ex på dopkort.

Och som sagt var, det som satte igång hela den kreativa processen den här gången, var en liten charm i form av en tekanna. Hur brukar du börja med dina kort? Hur får du dina idéer?

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar