onsdag 23 januari 2013

Kuvertkort

Hejsan!

Ibland blir saker och ting inte riktigt som man hade tänkt sig... som när jag gjorde det här kuvertkortet. Tanken var att det skulle bli ett riktigt kuvert där det går att stoppa ned ett löst kort, så glad i hågen satte jag igång och limmade ihop kuvertet...helt och hållet, så att det inte gå att stoppa ned något alls i den. Typiskt... :-) men, men det fick bli ett kort av kuvertet i alla fall, det funkar ju det med. :-)

 
Kortet är vikt av ett dubblesidigt 12"-ark och så embossade jag alla kanter med guldfärgat pulver innan jag limmade ihop det. Jag satte spets runt locket och för att dämpa den vita färgen på spetsen lite färgade jag in den med distressdynan Antique Linnen.

 
För att stänga kuvertet satte jag nougatfärgat satinband runt om. Använde den fina grattistämpeln från ROX på både ut- och insidan av kortet. Runt kuvertet satte jag också några persikofärgade halvpärlor.

Insidan, som pga missen med limmandet blev väldigt enkel.
 
På baksidan satte jag en biljett med min personliga stämpel från ROX.
 
Ha en toppen onsdag!
Kram
Rosemarie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar