fredag 4 januari 2013

Chokladask till svärfar

Hejsan!

Denna månad har lilla jag fått den stora äran att vara gäst-DT här hos ROX Stamps, jippie!!!
Det första alstret jag tänkte visa är en liten chokladask som jag altrat till svärfar. Att scrappa till män tycker jag är för det mesta superknepigt för det ska ju helst inte bli för mycket spets och blommor... vilket jag har svårt att låta bli :-). Undantaget är dock svärfar som tycker väldigt mycket om blommor så när jag gör saker till honom får det bli lite romantiskt trotts allt. :-)


Perfekt till ett manligt alster är den helt underbara klockan i vintagestil som jag fäste med en rosett av nougatfärgat satinbad. Klockan är ganska stor så då passade det jättebra att under den använda den lite mindre stämpeln med texten "Bara till dig" från ROX.


Nertill satte jag spets som jag färgat in med distressfärgen Antique linnen. På blommorna och metallhörnen satte jag ett par persikofärgade halvpärlor.

 
På undersidan av asken använde jag en grattis-stämpel till den lilla textrutan.
 
Ha det så jättebra!!!
Kram
Rosemarie

1 kommentar: