torsdag 13 december 2012

I år får jag ingen julklapp...

Jag jobbar på ett boende med särskilt stöd... och vår kommun, som så många andra, har vissen ekonomi. Därför har någon ekonom kommit på att man kan dra in på julklapparna till de anställda, så sparar man x antal kronor. Säkert sant, men de senaste åren har vi fått ett presentkort att användas t ex på badhuset, så jag kan inte tro att man sparar så väldigt mycket, faktiskt, för det kan inte ha kostat kommunen så värst...

Men strunt samma, jag överlever väl, även om jag blev lite sur när jag fick veta att vi blir utan klappar. Så då tog jag iallafall och gjorde en påse med klappar till mina kollegor. Så här ser den ut.

Inuti ligger cellofanförpackade ljus med etiketter på och dem har jag dekorerat med ett litet stämplat ljus och texten Vilken dyster plats världen skulle vara utan ljus.

 Inuti ser etiketterna ut såhär. Stämpeln heter Domherren önskar god jul...


Så här ser det ut med alla ljusen... man får själv välja vilken färg man vill ha.


Man ska ju rimma till sina julklappar så den här lilla versen diktade jag ihop... *S*  Mina kollegor ska få sina "klappar" just idag, på luciadagen, för då råkar vi ha APT-möte på jobbet.

Hoppas att alla får en fin och bra dag med mycket sång, ljus och lussebullar!

3 kommentarer:

  1. Så fint!
    Det blir säkert uppskattat.

    SvaraRadera
  2. Åh så gulligt gjort av dig! Så trist när man sparar in på sånt "trivsel", frågan jag alltid ställer mig i såna lägen är om verkligen alla kommunanställda behandlas likadant? Får cheferna inte heller några julklappar menar jag.. Jobbar själv i kommunens tjänst och min erfarenhet är att man behandlas väldigt olika "var i hierarkin" man jobbar. God jul på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, den känslan kan man absolut få... att det görs skillnad på "folk och folk". Men jag gjorde som så... att alla mina kollegor fick, och de två handledarna som råkade vara där på vårt APT fick de också... och chefen... och vår enda vikarie (jo, vi har bara EN vikarie på vårt jobb). Och de blev nog faktiskt lika glada allihop! Och själv kände jag mej nästan som en riktig jultomte... *fniss*

      God Jul önskar jag dej också!

      Radera