onsdag 24 oktober 2012

Ljuskort

Det här är en av mina favorit-kortmodeller. Jag har gjort massor av dem, till jul, påsk, sommar... och födelsedagar. Därför blev jag riktigt glad när jag fick en beställning på just ett sådant kort. Det är till en tjej som fyller 20, gillar lite lantlig stil... och katter.

Beställaren skickade mej den här kattbilden och jag gjorde om den till sepia-brun (men den ser svartvit ut på bilden) och tycker att den passar rätt bra här.

Grattisstämpeln nere i högra hörnet kommer igen senare, på insidan, också.

Blommorna har fått lite PearlMaker på sig här och där. Det syns inte så mycket, men ger dem lite porslinsaktigt utseende. Hjärtan finner du HÄR i butiken, men just detta kommer ur mina egna gömmor.

 Kortets insida.

I mitten finns plats för tre värmeljus, några tepåsar och, i facket längst ner till höger, en klädd tändsticksask.

På baksidan finns min personliga raggsockastämpel och i den har jag maskat in en bit av texten Vänner...

Ha det så bra!


1 kommentar: