måndag 1 oktober 2012

Årets julkort

Jag hinner nästan aldrig göra några julkort som jag kan skicka själv. Av nån konstig anledning blir det inga över, liksom... *S*

I fredags kväll kom jag på hur jag ska göra i år! Jag stämplade helt enkelt på nya, torra disktrasor med vattenfast dyna. Tjoff, tjoff, tjoff! Fyra "julkort" klara på sisådär 2 minuter. Hurra! Jag kommer att hinna göra julkort, som jag kan skicka själv i år!

Och garanterat kommer folk att komma ihåg dem också...  *fniss*

Jag provade att skriva namn o adress på baksidan med vattenfast penna, och det funkade utmärkt. Men jag tror ändå att jag väljer att skicka dem i cellofanpåse. Tror att det blir lättare att få frimärket att sitta fast då. Och då sätter jag nog en självhäftande adresslapp på påsen istället för att skriva på trasan.

Och så ska jag skaffa mej en gul ProMarker-penna och rita en linje längs stjärnans kanter. Tror att det kan bli fint. För PM-pennor är ju också vattenfasta.

Kan tala om att min sambo tittade väldigt konstigt på mej när jag kom och visade honom dessa "julkort". Han tyckte det var en helknasig idé. Men efter en stund hade jag lyckats övertyga honom om vilken bra idé det var och nu är han lika entusiastisk som jag. Så det så! *S*


1 kommentar:

  1. Du är ju helt underbar, vilken fantastiskt rolig idé! Hoppas du hittar bra cellofanpåsar som passar. Själv har jag påbörjat projekt julkort här hemma... Kanske inte årets roligaste pysselprojekt men det beror nog mest på att massproducering inte e min gjer! Kram på dig fina du

    SvaraRadera