söndag 2 september 2012

Grattiskort

Ett helt vanligt grattiskort i storleken 10 x 15 cm.

Texten har jag stämplat på ett riktigt tjockt akvarellpapper och rivit kanterna på. Dekorerat har jag gjort med blommor samt ett pärlband.

Insidan är gjord i samma stil som framsidan. Jag lägger gärna en matta i enfärgat papper under mina mönstrade. Här är det bara en liten tunn kant som får sticka fram, men jag tycker ändå att det gör ganska mycket för helheten.

På vänster sida den lilla fina texten om vänner och på höger sida en av de sprillans nya grattistexterna, Hurra på din födelsedag.

I min personliga raggsockastämpel på baksidan har jag maskat in en del av denna textstämpel. Jag har målat direkt på stämpeln med tombowspenna och sedan stämplat i mitten. Lätt som en plätt och väldigt enkelt att få ett tryck i en annan färg än svart (utan att behöva köpa en massa olikfärgade stämpeldynor).

Ha en skön söndagkväll!
//Cornelia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar