måndag 13 augusti 2012

Presentpåse


Jag fick en beställning på ett kort till en blivande 40-åring. En driftig tjej som gillar snygga kläder och högklackade skor, att sjunga och att festa, resa och umgås med familjen. Hon ska få ett presentkort, men hur det nu var... medan jag pratade med beställaren så lades det till lite små saker allteftersom... och så blev det till slut en hel påse med innehåll av det där kortet det var meningen att jag skulle göra! *S*

På utsidan finns två grattisbiljetter från ROX.

Den lite annorlunda färgkombinationen, vinrött, rosa och orange hade jag aldrig valt själv, men eftersom 40-årsfesten ska gå i de färgerna så fick påsen göra det också.


Här är innehållet.
Längst upp en mörk chokladkaka med havssalt, väl paketerad. Den driftiga tjejen har nämligen startat ett sällskap för chokladälskare(!) så choklad var liksom en självskriven del av presenten. På utsidan finns stämpeln Bara det bästa...

Kortet längst fram ska klistras på kuvertet, som presentkortet ligger i. Jag hade inte tillgång till det, men har gjort detta efter måtten på kuvertet och så satt dubbelhäftande tejp på baksidan, så det bara är för beställaren att montera dit det själv, snabbt och enkelt.


Härliga chokladstämplar finns hos ROX och här är två av dem, på insidan av "chokladkortet". Här finns den med Lycka... och här hittar du Choklad är också mat.

En liten flaska bubbel ska hon få.

Och ett läppglans. Den här etiketten kan sättas fast runt en sådan hylsa. Nån sån stämpel har jag faktiskt inte, så den här texten har jag skrivit ut med hjälp av datorn.

En tag med en av mina favorittexter, nämligen denna, och...

... plats på baksidan att skriva vem alltihop är ifrån. Grattistexten med krumelurer hittar du HÄR.

På påsens baksidan har jag placerat min personliga raggsockastämpel. Stämpeln med de högklackade skorna finns med lite här och där.

Ha det gott!
//Cornelia

1 kommentar: