fredag 31 augusti 2012

En bokgömma

Detta är ett slags kort och present till en tjej som jobbat på Spånga gymnasium men som nu ska gå vidare ("mot högre höjder) och utbilda sig till agronom.
Biljetten får dekorera framsidan tillsammans med ett par charms ur mina egna gömmor. Halvpärlor finns med på nästan alla mina alster, här en ljusblå variant i hörnet.

När man öppnar kortet ser det ut såhär. Till vänster finns en ficka med foton och till höger en annan ficka...
... med några tags.

Tre av tagsen har fina texter från ROX, nämligen Humlan, Livet och Vänner.

Den stora tagen med "Bamsekramar" har plats på baksidan att skriva givarnas namn. Den har jag helt enkelt skrivit ut med hjälp av datorn.

Får man bamsekramar ska man väl givetvis ha en liten bamse också? Du hittar denna söta charm HÄR.

När man viker ut hela kortet ser det ut såhär. I mitten finns ett fack för en chokladkaka.

Chokladen har fått ett omslag i samma papper som resten av kortet. Och här kommer mina chokladstämplar från ROX väl till pass.

Bara det bästa... är gott nog för en chokladälskare.
Någon säger att lycka inte kan köpas för pengar...

En "flärp" på fickan som man stoppar ner chokladen i kan lyftas upp och där under hittar man ännu en bild på mottagaren, här med en stooooor orm under tröjan. Huuuuh!
Hela mittenpartiet är uppbyggt kring en ask som jag gjort lagom stor till en bok (den minnesgoda känner igen konstruktionen, jag har gjort nåt liknande till Anna-Lena). Boken är, givetvis, Bondepraktikan, men den var så ful och trist att även den fick nya kläder av papper.

Ny titel också *ler*

Till höger finns ytterligare en "ask", som fick bli en slags tittskåp med minnen från Spånga (som är ett naturbruksgymnasium). Här finns orm-öms, fjädrar från olika fåglar, ax och sköldpaddspellets(!). Sköldpaddorna äter tydligen även muslik, men beställaren trodde inte att jag ville jobba med såna... och så rätt hon hade! Urk...

Fönstret är gjort av OH-plast.

På baksidan min personliga raggsockastämpel och texten Roligare än ett mail. Tycker att de är perfekta att kombinera.

Det här har varit ett fantastiskt kul projekt att jobba med. Jag gillar verkligen att göra personliga kort och presenter, det är det roligaste jag vet!

//Cornelia

2 kommentarer:

  1. Detta är ju bara såååå superläckert så det är bara inte sant.
    Mängder med grejjer att kika på
    I Love It

    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiskt, så välarbetat och genomtänkt, du e grym du Cornelia!!! Kram på dig

    SvaraRadera