söndag 29 juli 2012

Pippi på pärlor

Jag har nog fått lite pärlsjuka sen jag fick hem de nya pärlbanden, för just nu så finns de med på i princip allt jag gör. Det är så lätt och så enkelt och blir liksom klart och fint med det samma. Jag är känd bland vänner och bekanta för mitt lilla tålamod, så den här produkten var verkligen något för mig. Idag har jag gjort en ask med lock, byggd från grunden av ett vanligt cardstock. Insidan förstärkte jag med kartongbitar av 600g kartong. Tycker det ger en sån fin stadga.

Ovansidan, egentillverkade blommor, band och pärlor

Varenda liten centimeter av pärlbanden kan sparas óch användas, så släng inga småbitar! här har jag använt småbitar till att göra loopar över blommorna.



Sidan på asken, kunde inte låta bli att sätta på den nya handmade skylten.

Material:

Ha en riktigt bra vecka!

kram
Anna-Lena

4 kommentarer:

  1. Superfin ask, igen! Det här är verkligen "din grej"!!

    Vackra askar, som kan fyllas med nåt annat fint eller bra. Varför inte ett litet minialbum?!

    SvaraRadera
  2. Superfin ask! De är så användbara. Har man en så fin ask måste inte innehållet vara så märkvärdigt, det blir en fin present ändå.

    SvaraRadera
  3. Såååå himlans tjusigt.
    Du kan verkligen askar

    Kraaam

    SvaraRadera