tisdag 22 maj 2012

Z-vikt kort

Jag blir lika glad varje gång jag får en beställning på ett kort i bruna nyanser, för brunt är utan tvekan min favoritfärg att jobba med! Det här kortet har jag gjort i Z-vikning, en otroligt enkel vikning, som ändå ger kortet en extra dimension. Du gör ett helt vanligt 15x15 cm stort kort (eller, för all del, vilken storlek du vill, såklart!) och viker sen tillbaka framsidan på mitten. Tvärs över vikningen sätter du sen en extra "panel" i valfri form och storlek. Jag har valt att använda en spellbinders-die.

Texten är så fin och passar till en rad olika tillfällen, tycker jag. Detta är ett födelsedagskort. Rosor och andra blommor hittar du i butiken, såklart.

Här ser man tydligt hur man viker kortet. På insidan har jag, som du ser en grattisbiljett.

De här ringarna finns med olika text och jag gillar dem skarpt! Du hittar dem i charms-kategorin. Halvpärlorna kommer givetvis också från butiken.

Här är kortet ur en lite annan vinkel och man kan se mottagarens namn på insidan. Jag har stansat ut bokstäverna med QK MaddieAnne.

Raggsockastämpeln med en bit av denna text inmaskad i mitten.

Ha en härlig dag! Det har jag...
//Cornelia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar