söndag 27 maj 2012

Mitt livs första bok-kort

Jag fick en beställning på ett kort till en tjej som pluggat och nu tar sin examen. Var lite tom på idéer och kollade med Anna-Lena. Hon hade en rad med goda idéer, bland annat att jag skulle kunna göra ett bok-kort. Jag var väl egentligen inte supersugen på att dra igång nåt nytt projekt med något som jag aldrig provat förut, för det var lite bråttom med kortet och jag hade lite resfeber och ville helst bara sätta igång att packa väskan inför Turkietresan.

Men... något skulle jag ju göra och bok-kort är ju snygga, har jag sett på bild. Och passande för just det här ändamålet. Så... trots Anna-Lenas huvudruskningar när jag sa att jag tänkte biga och vika "för hand" (utan score board) och varningar om att mitt hår skulle bli grått(!) om jag försökte så gav jag mej på detta Projekt Bokkort. Och här är nu resultatet.

Att kortet kallas bokkort är inte så svårt att förstå för det ser faktiskt ut som en liten bok från sidan såhär.

På ryggen har jag mottagarens namn och examensdatum, skrivet med bokstäver utstansade med QK.


Blomma och klocka från ROX.

På kortets insida finns såklart plats att skriva hälsning/gratulation från givarna.

Till höger har jag använt texten om humlan. Den slutar så fint med strofen "... man kan allt som man vill." och det vet jag stämmer bra in på denna ambitiösa tjej.

Bokhögen som jag maskat in i min Raggsockastämpel är en bit av den som jag använt på insidan av kortet också. Lätt att skapa en fin helhet såhär, tycker jag!

Om det är nån som undrar, så nää, jag är inte mer gråhårig nu än jag var innan jag gjorde det här kortet. Det var inte speciellt besvärligt, så om du funderar på att prova... gör det! Finns massor med bra beskrivningar på nätet, om du googlar. Lycka till!

1 kommentar:

  1. Jag ÄLSKAR bokkort, men jag älskar inte att vika dom ;) viker oxå för hand utan scoreboard och man kan ju få huvudvärk för mindre när det inte går som man vill men de e de värt för det blir ju så fint i slutändan :) Kram

    SvaraRadera