lördag 28 april 2012

Chokladkort

Här har jag gjort ett chokladkort i vintagestil en gång till. Detta är inte en stil jag känner mej bekväm med men jag har gjort mitt bästa.

Motivet kommer från detta klippark och så har jag bland annat använt halvpärlor och rosor att dekorera med.

Namnet på mottagaren har jag stansat ut med QK MaddieAnne och låtit det gå i "vitt på vitt". 


Den lilla ovala dien gör ju så söta ramar. I mittenovalen har jag stämplat en text från en biljett. Det är inte stämpeln som är dålig utan jag har stämplat genom att färglägga med tombowspenna direkt på stämpeln, men pappret har detaljer i "plasttryck" och där fastnade inte den vattenbaserade färgen fullt ut. Tyvärr märkte jag inte det förrän jag var klar med kortet.

En söt liten nyckel har jag använt som dekoration. I butiken finns det flera olika varianter av fina nycklar, kika in HÄR får du se!

På insidan av kortet har jag använt två stämplar. På vänstersidan är det Grattis med krumelurer och till höger De viktigaste sakerna i livet. En tänkvärd och väldigt vacker text!


Ett chokladkort utan choklad... nänä! Den här goa kakan tillhör mina favoriter.


Även baksidan har fått lite deko... personlig stämpel med text från en biljett, ros och ett blad ur mina egna gömmor.

Ha en skön helg!
//Cornelia

2 kommentarer:

  1. Jättefint! Vad härligt det blev med allt det vita, hemma hos oss är det mesta vitt eller ekfärgat så det är komstigt att man inte pysslar mer i vitt :) Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Detta är såååå himlans fint
    Kramis

    SvaraRadera