torsdag 1 mars 2012

Babykort med vacker text

Fick en länk av Anna-Lena, till beskrivningen på detta lilla söta kort med inbyggd ask. Hon trodde nog att jag skulle få plats med tre par babysockar, så jag köpte två. Men bara det ena fick plats... så jag fick göra en cellofanpåse med sidenband och allt till det andra paret. Blev ju rätt gulligt, det med?!

Nallecharmen vid bandknuten hittar du HÄR. Så fin och välgjord och för bara 1 kr/styck!!!

Här är kortet för närmare beskådan. Texten är den helt underbara Jag önskar dej inte guld mitt barn och även den rosa halvpärlan i hörnet kommer från ROX.

Insidan. Wellumpappret i "fönstret" har ett fint mönster tryckt i vitt, men det syns inte alls på bilden. Men man ser texten på sockan iallafall.

Och här syns det litegrann hur man öppnar asken och så innehållet, då.

Var inte så komplicerat alls, men man får vara lite noggrann när man mäter, viker och skär till asken annars är den svår att stänga.

Länk till beskrivningen:
http://beccysplace.blogspot.com/2011/12/technique-class-box-cards.html


Och nu ska jag avslöja något riktigt kul: Jag blir kvar som Gäst-DT här hos ROX en hel månad till! Jag glädjer mej mycket åt det och är i full gång med skapandet!

//Cornelia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar