fredag 25 november 2011

Julfredag nr 4, Tema Gotteaskar

Välkommen till Julfredag nr 4!
Temat idag är gotteaskar.
Sådana kan vara bra att ha liggande, för plötsligt står man där och har behov av en lite snabbt.
I synnerhet i jultider är det ju högsäsong för askar.

Först ut idag är NHL:
Min favoritchoklad att få i present är en 200 gr Marabou chokladkaka. "Tyvärr" brukar maken ge mig praliner istället, gärna med skumma fyllningar :-D
Med detta i åtanke har jag gjort en presentask till just en sådan där nämnd chokladkaka.
Eftersom den inte är exklusiv ville jag hålla designen enkel, men ändå med lite flärd.

 Det fina, breda bandet hålls på plats av ett bandspänne och en liten hattnål.


Inspirationen var kuvertväska, så asken är bredare nertill.

"Lite värme i december" Visst vore det en trevlig stämpeltext?! 
Värme skrev jag på en bit papper, limmade fast det på asken och täckte med en glasoval/pebble som förstorar texten lite, skänker fokus till ordet. Jag använde mitt vanliga lim och höll mig i ytterkanten av ovalen när jag applicerade limmet för att det inte skulle åka in över texten. 
Ordet "december" kommer från kittet med månadsstämplar, väldigt användbart! :-)

Material från ROX Stamps:


Isadory
Isadory har gjort 4 härliga trekantsaskar med den fina klockstämpeln i blickpunkten.
Till dessa två har hon använt sig av följande material från ROX Stamps:
Grönt sidenband
Grön halvpärla
Ängelcharm
Röd/vit prickigt band

Visst är hennes utstansade julrosor fina? 
Till dessa två askar har hon använt detta material ur shoppen:



Ha nu en riktigt mysig helg!

Nina/NHL och Isadory

3 kommentarer:

  1. vilka fint ni gjort båda två! Himla läckert papper på chokladkakan, en härlig uppiggande färg i detta mörker.
    Trekantsaskarna är så söta och snyggt dekorerade! Tack för visningen:-)

    SvaraRadera
  2. Härliga alster från er båda!!!

    SvaraRadera
  3. Jätefina, härliga färger!!!

    SvaraRadera