onsdag 21 september 2011

Prima meets ROX Stamps

Japp, jag har gjort en LO! 
Denna kortmänniska blir allt mer sugen på LOs :-D



Rivet, slitet, distressat och mistat är en snabb sammanfattning.
Papper: Prima
Blommor: Prima, förutom den stora bruna som jag inte minns ursprung på. Köpt på Pysseltagen är den i alla fall.
Dekorationer: ROX Stamps
Dekorationstejpen som skymtar lite bakom fotona är nog från Basic Grey 

Staketet är gjort av fimolera.
Jag stämplade med staketstämpeln från ROX Stamps, renklippte så mycket som möjligt innan gräddning. Med en skalpell hade det kunnat skurits mer. Sprayade det med olivgrön glimmermist, samma mist som på resten av LO:n.

Blommor och fjärilar urklippta från Prima-papper, blandas med "riktiga" blommor (Nja, superfejkade, men i alla fall inte platta :-D

Den vackra metallfjärilen till höger, har fått en grön halvpärla på sig för att piffa till den och dölja det lilla hålet för brads.

Den ovala metallramen: På en bit ljusbeige mönsterpapper skrev jag "roliga tider" och lade i ramen. Tyvärr var pennan för ljus, speciellt efter att ramen sedan fylldes med
"3D Crystal Glaze".

Pärlsnirklar gör jag genom att dutta ut lim där jag vill ha pärlorna innan jag lägger dit dem. Då ser jag om mönstret blir bra eller inte. Mer kladd att lägga limmet på halvpärlan direkt dessutom.
En massa fina halvpärlor finns i shopen!

Ur
Efter att jag skrivit ut fotona, knölat, rivit och distressat gav jag dem en lätt dusch med glimmermisten.
-Vadå "lätt", tänker du, jag ser ju stora fläckar! 
Jo, det är sant, men det var ett rent misstag. Jag skulle bara mista lite nere i blomhörnet och höll handen runt för att skydda. Misten sprejade dock i november :-D Sprutet tog ett skutt över handen och landade rakt på fotona.
Attans vad sur jag var först, men sedan beslöt jag mig att det får funka ändå, lite malätet och mögligt så där.

En LÄTT dusch på foton med mist eller lite utspädd, brun distress t ex, tar bort den där perfekta blanka ytan och ger lite felaktigheter i stil med de man kan hitta på äldre foton.

Fotomodeller är mina barn Linnéa och Oliver. Att hon inte är så framträdande är lite med mening. Det är ofta så mycket lättare att fokus hamnar på henne i scrapsammanhang.
Nu var det Olivers tur.


Här får underpappret sticka fram med sin fina text. Klockcharmen passar ju perfekt!


Produkter från ROX Stamps:
Stämpel, staket: Klicka!
Oval metallram: Hittar inte exakt den i shopen, men liknande finns, klicka!
Metallfjäril: Klicka!
Klocka: Klicka!
Gröna halvpärlor: Klicka!

Ha en riktigt bra onsdagkväll!
Själv ska jag sätta maken på att kolla datorn, 
för detta inlägg har tagit evigheter att göra!
Tillägg: Precis exakt när jag skrivit färdigt meningen ovan, 
stängde datorn ner för att sedan starta igång igen. 
Tror Oliver kom åt någon knapp med foten. 
TUUUUUR att blogger sparar så ofta!
Så, ursäkta att inlägget är sent! :-)
Nina/NHL

5 kommentarer:

  1. Vad fin denne var, eller über-snygg, som min dotter ville ha sagt. Härliga detaljer og vackert dekorerat.

    SvaraRadera
  2. denna e ju superduper fin, vilket snyggt staket, snygg baöndning med utklippt och blommor. Va duktig du e!

    SvaraRadera