onsdag 20 juli 2011

Grattis- det är din dag idag!

Idag, ett snabbt och enkelt grattiskort :-)

Jag utgick från två spillgrejer som blivit över från andra projekt: postkillen och det silvriga, embossade pappret. 
Ofta gör man ju så att man släpar fram dekos, stämplar och grejer som sedan inte blir att funka till just DET projektet. Förr eller senare hamnar grejerna på rätt plats, så här slängs inget :-D 

Stämpeln "Grattis det är din dag idag!" stämplades på ett mönsterpapper. Som inramning ville jag ha en svag effekt. Därmed stämplade jag tagen från "Stämplar på ark" med hjälp av en tombowpenna i rosalila ton. Bara måla direkt på stämpeln. Det blir svagare än stämpeldyna. 

Med en MS-stans fixade jag fjärilar från samma mönsterpapper. De melerades lite ytterligare med hjälp av tombowpennor och vatten för att ta upp färgtonerna.

Stämplar, ROX Stamps:
"Grattis det är din dag idag!" Klicka!
Tag, "Stämplar på ark" Klicka!
Postman/Brevbärare "Stämplar på ark" Klicka!

Hoppas ni alla är mitt uppe i en riktigt härlig semesterperiod!
Nina/NHL

1 kommentar: