onsdag 20 april 2011

Påskägg "Ta dig tid att göra ingenting"


Så, nu har även jag gjort ett påskägg :-)

När jag dök in på Oskarshamnsträffen 26/2 passade jag på att köpa några påskägg i brun papp som
 Anna-Lena/ROX Stamps sålde på träffen. 
Jag har ju sett allt fint folk skapat med dem och var riktigt sugen att testa. 

Resultatet:

 
Ägget målades med svart akrylfärg. Efter det gjorde jag några swirls med pearlmaker. 
Svarta, vita och rosa organzaband klipptes till i lite olika längder och limmades samman på mitten och sedan limmades bandbunten fast på ägget.
I svartvitmönstrat papper stansade jag ut den stora grundblomman i en die från Marianne design. 
Den matchade stämpelns blommor så fint!
På med en dos glittrig Mod Podge innan småblommorna limmades fast. Mod podgen stärker även pappret, vilket behövs till denna lite skörare utstansning. 
Så, både glitterfint och praktiskt :-)

~~~~~~~~~~~~
har ett perfekt budskap inför påskhelgen: 
"Ta dig tid att göra ingenting"
Tyvärr lyder jag inte själv uppmaningen eftersom vi ska hjälpa min syster med familj att renovera deras duschrum hela helgen *pust* :-D 
Nädå, lite trevlig avkoppling måste man se till att få sig emellan allt som "måste" göras under ledigheten.

Älskar helt uppriktigt denna stämpel! Så användbar!
Jag stämplade upp den, klippte till pappret som en liten banderoll, färgade in kanterna med distressen "Spun sugar", spetsade upp den på en "hattnål" 
som jag kortat av en bit och sedan limmades härligheten fast med rejält med lim på ägget.





Jag önskar dig en riktigt 
GLAD PÅSK
och
"Ta dig tid att göra ingenting"
:-)

NHL
(Nina)

3 kommentarer: