onsdag 9 mars 2011

Krymplastad stämpel

Mitt onsdagsinlägg måste jag inleda med att tacka Anna-Lena/ROX Stamps för min fasta DT-plats här.
Så, TACK! Det är ett jättekul uppdrag för mig!
Hoppas jag kan inspirera er läsare lite emellanåt också :-)

Idag ska vi kika på ett kort jag känner mig så där otillfredsställd med.
Det är något som känns fel, kanske saknas något, 
kanske ska något bort.
Nåja, det jag är nöjd med är stämplarna 
och det är ju de vi lägger fokus på här.
Ja, jag gillar kronhörnan med, men som sagt, något känns fel.

Här är kortet i sin helhet. Det är ett enkelt kort, alltså ingen vikning, utan en hälsning på baksidan.
Det blommiga pappret känner nog många igen, en riktig storfavorit nu, det är från Pion designs fikakollektion.

Den vita blombården är embossad. Älskar att embossa bårdstämplarna! Har du inte köpt dem redan, så har du missat något.


"Grattis", med undertexten "det är din dag idag" hittar du här. 
Jag gjorde en liten charm av den med hjälp av krympplast.

Till höger ser du hålen jag gjort runt hela kanten på pappret.
Tack vare Tim Holtz förträffliga linjal med små hål i, 
går det hyfsat bra att få till dem.


Materialet till charmen är alltså krympplast. Hur du ska göra med just din plast står på din förpackning, 
så det går jag inte in på här.
Jag använde en spellbinder-die "Posy patch" som mall, alltså stansade inte genom plasten, utan klippte med en sax. Därefter ruggade jag upp plasten och stämplade grattisstämpeln med permanent, svart dyna.
Innan jag sedan värmde plasten med min embossingfön, gjorde jag ett hål för ringen med min Crop-a-dile big bite; ett suveränt verktyg för övrigt.
I med en liten ring gjord av en blomstjälk som rensats från det gröna pappret och på på kortet.

Ett kul sätt att variera sin stämpel på, men som många kanske mest förknippar med motivstämplar.
Nu syns det lite dåligt på fotona, men det gick bra att läsa stämpelns undertext, fast den blev så liten efter krympning. Den blev gullig :-)

Ha en bra onsdag och stämpla på!
NHL
(Nina)

2 kommentarer:

  1. Jamen det där kortet ser ju väldigt bekant ut och inte är det det minsta som saknas eller behövs tas bort från det :) Jag har minsann beundrat den fiffiga lilla blomman med stämpel på och tänkt att det där med krympplast kanske jag ändå inte var färdig med för 25 år sen som jag trodde jag var ;)

    SvaraRadera
  2. ååå vilket sött kort! Vad läckert det blir med krymp plasten, sån vill jag oxå testa. Kanske ett litet mail från fröken där jag får veta vad jag behöver och vilket märke du använt vore toppen *blink*

    SvaraRadera