fredag 4 mars 2011

Kärlek i vitt

Hejsan på er denna fredag!

Jag har gjort ett kort endast i vitt, för mig en utmaning då jag gillar färger!



Jag fick inpiration av NHL som i förra inlägget delat en stämpel för att kunna använda dem i olika sammanhang. Jag delade dock ej min men delade upp texten på kortet.
Jag gillar denna stämpel mycket, ja..jag säger så ofta :-) för det är
så viktigt att få bli sedd bara i vardagen. För vardagen är ju livet.
Tyvärr hittade jag ej stämpeln i butiken men antar att den är på väg in snart.


Då allt skulle vara i vitt fick jag embossa det. Klockan, metall blommorna, fågeln och låset.
Även cirkeln bakom fågeln för att få samma glans.
Jag stansade ut två grenar till kanten på kortet, den ena embossade jag och la lite framför den andra.


Allt måste vara vitt så dessa fick också ändra färg.



Det lilla låset ser jag har flyttat på sig lite, rakt ska det givetvis vara.

Trevlig helg, Stephi

4 kommentarer:

  1. Jättefint! Har själv tänkt att göra något helvitt kort länge, men så slinker det dit färg ändå :-) Bra gjort!!!

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt Stephi, stämpeln är slutsåld men beställd igen och ligger under produktion. Jättefint kort!jättevackert!

    SvaraRadera
  3. Åååå så fint kort. Har också testat att göra ett helt i vitt men så slank jag med pennorna lite så jag misslyckades ;)

    SvaraRadera
  4. Girl you ROCK. Just awesome

    SvaraRadera