lördag 4 december 2010

En DT-Lo :)

Jag har skapat en LO med DT-material från både Pysseltagen och från Rox Stamps, riktigt nöjd är jag oxå :)


Det är första gången som jag scrappar med så många foton som fyra stycken. Nu är det ju inte så stora men i alla fall...

Det rödbrunblåa pappret är Divine Damask från underbara pappersserien Parisian Anthology. Dessa papper är förembossade med vackra mönster så när man Mistar, målar eller distressar på pappret så framträder det embossade mönstret. Ljuvligt!!! Jag har köpt mig 2 av varje papper i hela serien för jag tycker de är helt fantastiska, hoppas vi får se fler papper av det här slaget i framtiden.

Jag har färgat in pappret med olika Glimmer Mists.



Det brunaktiga bakgrundspappret har jag tillverkat själv.

Jag började med ett vitt cardstock. Runt om kanterna använde jag en gammal stämpel (tror faktiskt det var en av de första jag köpte) och stämplade med embossingdyna hela vägen runt. Sen embossade jag med Vitt glittrigt embossingpulver.

Efter det gick jag runt hela pappret och färgade in det vita pappret med Distressdynan Vintage Photo.



Almanackan var en gammal sak jag hittade i en låda och tyckte den passade så bra här. Om ni tittar noga så ser ni att jag ringat in den 24:e. Det har jag gjort med en Paper Pen. Den gör perfekta pluttar varje gång och till och med så här små är enkla att göra!

Fågeln är från en förpackning med färdigtryckta dekorationer från Tattered Angels. Jag har färgat in bröstet på fågeln med Fired Brick (distressdyna) och så har jag lagt ett lager med Distress Stickles Rock Candy ovanpå. Grenen har jag målat med Smooch och så lagt ett lager med Crackle Accent över. Himla snyggt, synd att det inte syns så tydligt på bilderna som i verkligenheten...



Här har jag stämplat med den läckra "klock-stämpeln" från Rox Stamps. Och så embossat så klart!




 Här har jag använt ytterligare en Rox Stamps-stämpel, nämligen den vackra "Från oss alla..."


Text ville jag ju så klart gärna ha med. De mindre bruna bokstäverna är foambokstäver som jag lagt ett lager med Glossy Accent ovanpå.

De stora bokstäverna är Wellpappbokstäver som jag bara ääääälskar! Jag har lite slarvigt gnuggat in lite röd färg (Fired Brick) och så slängt på lite Distress Stickles Rock Candy här oxå. Glittrar så fint om bokstäverna...Me like!



Den stora grönblåa är en Primablomma, och det är även den nedersta även om den är gammal. Den vita har jag gjort själv av en bit spets och tre röda minirosor.

Pärlgirlangen har jag oxå gjort, jag trädde på lite pärlor som jag hittade i en burk på en bit ståltråd och så virade jag lite runt så jag fick dem som jag ville....



En pärlswirl från Prima fick plats i övre hörnet oxå!

Nu tycker jag nog att jag är nöjd med mitt alster, för det tog mig tre dagar att få ihop. Men det är ju ganska vanligt för mig, hihi...

Hoppas ni alla har det bra där ute i stugorna så ses vi snart igen!

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar